Vi er finalist til prisen "Årets nettbutikk"!

Banner Lille Vinkel Sko finalist årets nettbutikk Load 2010 netthandelsprisene

Vet dere hva? Vi er med lillevinkelsko.no blitt finalist til prisen Årets nettbutikk 2010 i en prestisjefylt konkurranse; LOAD, som hvert år arrangeres av Posten/Bring. Det er jammen en god nyhet! Vi tar det som en stor ære, og jeg benytter ubeskjedent anledningen til å starte dette blogginnlegget med litt skryt:

 

Costume Awards-statuetter og diplom. Lille Vinkel Sko har vunnet prisen for beste skobutikk hvert år med unntak av én gang.

Lille Vinkel Sko har en stolt tradisjon for å gjøre det godt i kåringer

Siden Costume Awards gikk av stabelen for første gang høsten 2006 har vi vunnet prisen for beste skobutikk hvert år, med unntak av én gang. Det ene året de hadde med kategorien beste nettbutikk, stakk vi av med seieren i den klassen også. For en gjeng jenter (og en håndfull gutter) som virkelig brenner for jobben sin, kundeservice og ikke minst produktene vi selger (sko, sko, sko heart), så er det klart det er stor stas med slik anerkjennelse.

 

Tilbakemeldinger fra kunder på Facebook Lille Vinkel Sko

Kundenes tilbakemeldinger viktigst

En nominasjon, en finaleplass, eller enda bedre; en pris, er veldig hyggelig og gir oss selvfølgelig et løft. Men alle de hyggelige tilbakemeldingene vi får fra kundene våre daglig betyr faktisk vel så mye. -Enten det er over disken i butikkene våre, i kundeservicekommunikasjon i nettbutikken, eller via Facebook og andre sosiale medier. Det er dette som virkelig gir oss fornyet motivasjon til å stå på, og forsøke å være best mulig, både på service og på utvalg.

 

Ekspedering av nettbestillinger på internettavdelingen nettbutikk Lille Vinkel  Masse kasser med sko på lageret hos Lille Vinkel Sko 
En vanlig dag på nettavdelingen

I det daglige arbeidet med å levere på en god måte til alle kundene våre er det definitivt ikke prisutdelinger og slikt som ligger lengst fremme i hodet. På nettavdelingen er perspektivet ofte mye kortere: Det handler om å skaffe skoene som er bestilt fra de forskjellige avdelingene fort, fort, FORT, slik at de kan sendes med Posten samme dag, så ikke kunden trenger å vente. -Har du kost grundig med alle skoene, Stian? ["Kose" = vårt beskrivende ord for (med stor omtanke) å sjekke at skoene er pene, uten fabrikasjonsfeil, og i riktig størrelse, farge og modell.] Var skoen litt stygg? Å nei! Vi må skaffe en ny, som er prikkfri, så kunden blir fornøyd! Og vi VIL ha den før Posten går i dag. -Snille Torbjørn, kan du kjøre ned i ens ærend å hente noen sko på Walkabout Lille Grensen? Det går vel greit å vente med lunsj til kl. 14.30 i dag også, Hilde? Klart det gjør! Å nei, ingen har tid til å gå på do nå! Postmannen kommer om et kvarter! Oi, der var han visst! -Kjære Postmann, trenger du ikke en liten pause, se her, ta denne kaffekoppen, den er bra for deg, vi har bare fire pakker til å pakke, kjempefort! -Og der! Var alt pakket. Alle ordrene ekspedert! Postmannen får slippe ut. Vi kan tisse, spise, puste, snakke. I hvert fall i noen minutter. Før sko skal registreres for å komme raskt ut på nettsiden, eller telefonen ringer. -Telefonen ringer!!

 

  Christine snakker i telefonen nettavdelingen Lille Vinkel Sko  

Ikke en helt vanlig dag på nettavdelingen allikevel

"Lille Vinkel Sko, du snakker med Christine laugh. Jaha. Å ja. Ja, takk da. Ha en fin dag. Ha det!". -Det var ikke en kunde. Det var Bring. Vi er visst blitt finalist til årets nettbutikk, på noe hun kalte LOAD!

 Tjohooo! Gledesutbrudd... 

Omtrent slik fikk vi vite at vi hadde danket ut et par hundre andre nominerte, og, etter grundig testing av kjøpsprosess og kundeservice, blitt valgt ut som én av fem finalister i konkurransen om tittelen "Årets nettbutikk 2010". Som internettansvarlig kjente jeg godt til konkurransen. Historisk har den vært dominert av store aktører som Komplett, Elkjøp og Hennes & Mauritz. Og jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke var forberedt på at vi skulle nå så langt i år. Akkurat nå er vi (som jobber i kulissene, bak det supre teamet på salg/kundeservice) nemlig intenst opptatt med å fokusere på alt som kan bli bedre i nettbutikken. Vi er helt i sluttfasen med å utvikle en ny versjon av nettsidene våre, som skal gjøre det enda bedre, enklere og morsommere å være kunde hos oss.

Elefun vinnere load.08
Bilde fra en tidligere Load-prisutdeling. De glade menneskene på bildet
er fra nettbutikken Elefun. Kanskje det er vår tur til å vinne nå?

Uansett er dette en veldig hyggelig nyhet å ta med seg på veien. Det å vite at både en fagjury og tusenvis av kunder er fornøyd med butikken vår betyr mye for oss alle sammen. -Og vi er henrykt for en anledning til å kjøpe oss enda et par pensko, som skal luftes under prisutdelingen 23. september. Uansett hvem som blir kåret som vinner der, kan jeg love at vi vil fortjene prisen for fineste skotøy!